Artykuł o modelowaniu w Głosie Pedagogicznym

W Głosie Pedagogicznym ukazał się nasz artykuł na temat modelowania i możliwości użycia go w kontekście szkolnym. Zapraszamy do lektury!
Wykorzystanie modelowania jako jednej z metod pracy wychowawczej nie tylko stwarza nauczycielom ogromną szansę, lecz także składa na ich barki ogromną odpowiedzialność.

Modelowanie zostało uznane przez psychologa behawiorystę, Alberta Bandurę, za drugi, obok warunkowania, sposób uczenia się. Uczenie się przez modelowanie jest w praktyce niczym więcej, niż naśladowaniem zachowania innych, zwłaszcza autorytetów. Uznanie modelowania za jeden z najważniejszych sposobów uczenia się i nauczania poprzedzone zostało całym szeregiem fascynujących eksperymentów. Jednym z najważniejszych był ten, w którym dzieci nauczono charakterystycznego, agresywnego zachowania, mimo że nie kazano im robić nic więcej, niż tylko patrzeć. Warto prześledzić przebieg tego eksperymentu, gdyż świetnie ilustruje on naturę tego procesu.

Czytaj całość

Category: Publikacje

- 12 maja 2015

Dodaj komentarz