Ćwiczenie czyni mistrza w Głosie Pedagogicznym

W czerwcowym, a zarazem jubileuszowym – piecdziesiatym numerze Głosu Pedagogicznego przeczytac można nasz artykuł „Ćwiczenie czyni mistrza” a temat mozliwości przezwyciężania problemów przez uczniów ze SPE. Zapraszamy do lektury!
Wielu uczniów posiadających opinię lub orzeczenie poradni uważa je za przepustkę do obniżonych wymagań podczas egzaminów zewnętrznych i łatwiejszej nauki. Znacznie mniej gotowych jest do tego, by mierzyć się z własnymi słabościami i je pokonywać po to, by funkcjonować w danym obszarze na poziomie zbliżonym do pozostałych rówieśników. Walka często jest niełatwa i długotrwała, co dodatkowo zniechęca uczniów.
Istnieją jednak sposoby na to, by zachęcić ich do wykonywania ćwiczeń, które mogą usprawnić ich funkcjonowanie w obszarze, z którym mają problemy. Przede wszystkim powinny być one dla nich nie nudną koniecznością, ale inspirującym wyzwaniem. Po drugie nie mogą być nudne. Dziecko, które będzie dobrze się bawić wykona zdecydowanie więcej ćwiczeń, cechować je będzie znacznie większe zaangażowanie i dzięki temu znajdzie dodatkową motywację w efektach, które będzie mogło dostrzec relatywnie szybko.

Czytaj całość

Category: Publikacje

- 13 maja 2015

Dodaj komentarz