Wyobraźnia kluczem do zapamiętywania?

Na portalu dziecipoznan.pl preczytać można nasz artykuł na temat związku pomiędzy pamięcią i wyobraźnią, a przede wszystkim o tym, jak ćwiczyć wyobraźnię.
W dzisiejszych czasach wyobraźnia jest czymś, co przypisywane jest dzieciom (zwłaszcza przedszkolnym) i pisarzom. Cała reszta społeczeństwa, w tym uczniowie, mają się uczyć i myśleć. Wyobraźnia często zawieszona zostaje na kołku po przekroczeniu wrót szkoły i ewentualnie przywoływana na zajęciach z plastyki. Jest to jeden z największych błędów i gwałtów na ludzkim umyśle, jakie można popełnić. Wyobraźnia jest tak samo przydatna podczas czytania (ze zrozumieniem, nie głośnego), rozwiązywania zadań z fizyki, czy uczenia się historii.

Wyobraźnia jest kluczem do łatwego i szybkiego zapamiętywania. Nie jest jednak łatwo ot tak przywołać ją w dowolnym momencie. Jak większość innych umiejętności wymaga ona użytkowania by pozostać sprawną. Jeżeli przez dłuższy czas leży w kącie, części mózgu za nią odpowiedzialne stają się mniej wydajne. Dzieje się tak wśród dorosłych, którzy uznali, że nie jest im ona do niczego potrzebna, jak i wśród dzieci, które spędzają czas przed telewizorem, czy komputerem i zamiast samodzielnie wymyślać zabawy, czy historie, korzystają z tychże podanych na tacy. Mózg ludzki jest jednak bardzo plastyczny i wiele rzeczy można wyćwiczyć. Jeżeli zatem chcecie ułatwić dzieciom naukę warto skłonić je do tego, by wraz z wami ćwiczyły wyobraźnię. Wysiłek na pewno się opłaci. Z jednej strony zbudujecie przydatne kompetencje, z drugiej jest to okazja, by dowiedzieć się czegoś ciekawego o swoim dziecku.

Czytaj całość

Category: Publikacje

- 12 maja 2015

Dodaj komentarz