Skip to content

KIEDY KLASA NIE UWAŻA

Forma: warsztat z praktycznymi ćwiczeniami

Szkolenie skierowane do kadry pedagogicznej:

  • szkół podstawowych
  • szkół ponadpodstawowych

Czas trwania: 3-6 h, w zależności od potrzeb

Ilość uczestników: 5-15

Panuje powszechne przekonanie, że z dziećmi pracuje się dziś o wiele trudniej, niż jeszcze kilkanaście lat temu. Dzieci przyzwyczajone do obcowania z mediami elektronicznymi oferującymi silną stymulację szybko się nudzą, trudno się im skupić na zadaniu, często nie do końca są w stanie zrozumieć lub zapamiętać polecenia nauczycieli. Wydaje się, że utrzymanie uczniów w ławkach jest wyzwaniem większym, niż kiedykolwiek. 

Szkolenie to jest odpowiedzią na potrzeby nauczycieli, którzy pragną uczyć i współpracować z dziećmi, lecz często trudno im przebić się przez ich brak uwagi lub zainteresowania.

Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli w skuteczne narzędzia które pomogą im utrzymać zainteresowanie lekcją, a uczniom pomogą się skupić na realizowanym materiale.

Podczas warsztatu znajdziemy odpowiedzi na pytania…

  1. Co sprawia, że dzieciom trudno się skupić?
  2. Czego w rzeczywistości można oczekiwać po dzieciach w konkretnym wieku?
  3. Co sprawia, że z własnej woli angażują się w przebieg lekcji?

… aby wspólnie wypracować sposoby na wspierającą i bezpieczną rozmowę z rodzicem.

Zajęcia nastawione są na praktykę – przekazanie minimum teorii, a skupienie się przede wszystkim na:

  • wspólnym wypracowaniu metody adekwatnej dla danej placówki,
  • dopasowaniu narzędzi możliwych do natychmiastowego wdrożenia.

Szkolenie ma charakter warsztatów, podczas których decydującą rolę pełnić będzie doświadczenie uczestników, ich indywidualne potrzeby a także potrzeby osób z którymi współpracują – zarówno uczniów, jak i rodziców.

PROGRAM WARSZTATU

  1. Diagnoza potrzeb uczestników warsztatu
  2. Diagnoza przyczyn kłopotów z koncentracją charakterystycznych dla konkretnej placówki
  3. Co w przebiegu lekcji utrudnia dzieciom koncentrację? – burza mózgów
  4. Dotychczas stosowane przez nauczycieli metody aktywizacji klasy – wymiana doświadczeń
  5. Mózg a koncentracja – omówienie neurologicznych i psychologicznych korelatów skupienia i zaangażowania
  6. Ćwiczenie – proponowane metody w praktyce
  7. Warsztat doskonalący umiejętności komunikacji wspierającej zaangażowanie
  8. Emocje a koncentracja – ćwiczenia wspierające posługiwanie się emocjami w zarządzaniu klasą
  9. Wspólne wypracowanie katalogu metod wspierających skupienie i zaangażowanie uczniów oraz stworzenie przykładowego schematu lekcji.
  10. Zakończenie – podsumowanie i ewaluacja